3 Program Affiliate Terbaik Di Malaysia Pada 2024

3 Program Affiliate Terbaik Di Malaysia Pada 2024

Pemasaran ahli Affiliate menjadi cara yang popular untuk individu dan syarikat di Malaysia menjana wang dalam talian dengan mempromosikan produk dan perkhidmatan. Hasil ahli gabungan adalah berasaskan prestasi dan ditentukan oleh jangkauan dan khalayak sasaran mereka.

Pasaran Affiliate telah berkembang apabila lebih ramai orang menyedari potensinya. Akibatnya, kini terdapat lebih banyak program Affiliate yang boleh diakses oleh semua orang. Memilih program Affiliate yang sesuai adalah penting untuk mempunyai peluang terbaik dan memperoleh pendapatan tambahan.

Dalam artikel ini,memperkenalkan anda kepada program Affiliate teratas di Malaysia yang anda boleh menjana pendapatan pasif pada tahun 2024.

1.SHOPEE 

3 Program Affiliate Terbaik Di Malaysia Pada 2024

Shopee ialah pasaran mudah alih e-dagang terbesar di Asia Tenggara. Mereka menyediakan pelbagai pilihan pakaian, kosmetik, produk kanak-kanak, teknologi dan peralatan senaman. Ia adalah program gabungan yang terbaik di Malaysia kerana pengalaman membeli yang selamat dan reka bentuk yang mesra pengguna.

Program Affiliate Shopee ialah peluang perniagaan pemasaran gabungan dalam talian yang tidak memerlukan sebarang pelaburan pendahuluan. Kerana apa yang anda perlu lakukan untuk mendapatkan wang melalui pemasaran gabungan adalah mendaftar dan menyiarkan pautan produk.

Bagi individu yang mempunyai puluhan ribu pengikut media sosial, anda hanya perlu menyiarkan pautan produk pada rangkaian sosial anda, dan pengikut anda boleh mengklik pautan tersebut dan membelinya. Setelah produk yang anda siarkan terbukti dibeli menggunakan pautan anda, anda akan mendapat bahagian pendapatan yang tetap. Program Affiliate Shopee membolehkan anda memperoleh wang tambahan dalam talian dengan menawarkan kadar penukaran antara 4% hingga 10%.

  • Kadar komisen: sehingga 4%-10% komisen untuk sesiapa yang mempunyai media sosial boleh berkongsi dan insentif tunai sehingga 15% untuk jualan yang berjaya (hanya untuk penjual Shopee)
  • Tempoh kuki: 30 hari
  • Kaedah pembayaran: PayPal atau Pindahan Bank
  • Produk/perkhidmatan: Elektronik, fesyen, kecantikan, rumah & kediaman, barangan runcit dan banyak lagi
  • Rangkaian: Langsung


2.LAZADA

3 Program Affiliate Terbaik Di Malaysia Pada 2024

Lazada ialah platform e-dagang inovatif yang menyediakan pengalaman pembelian dalam talian yang cepat, selamat dan mudah. Ia menyediakan pelbagai barangan yang dibahagikan kepada kategori seperti fesyen, elektronik pengguna, barangan rumah, mainan, peralatan sukan dan banyak lagi.

Menyertai Program Affiliate Lazada boleh memberi individu dan syarikat peluang terbaik untuk menjana wang dengan memasarkan item Lazada di tapak web atau platform pemasaran gabungan mereka. Ia juga menawarkan pemantauan dan penjejakan jualan dan komisen yang menyeluruh, membolehkan ahli gabungan memahami barangan yang berfungsi dengan baik dan meningkatkan kempen ahli gabungan mereka dengan sewajarnya.

3 Program Affiliate Terbaik Di Malaysia Pada 2024

Sistem pelaporan dan penjejakan ini juga boleh digunakan untuk menjejak jumlah klik, jualan dan komisen, yang kemudiannya boleh digunakan untuk membuat pilihan terdorong data untuk mengoptimumkan hasil.

Tambahan pula, program ini menyediakan penghantaran komisen yang tepat pada masanya dan boleh dipercayai, membolehkan ahli gabungan mendapatkan wang mereka dengan segera dan ringkas.

  • Kadar komisen: Sehingga 80% komisen dan bonus
  • Tempoh kuki: 30 hari
  • Kaedah pembayaran: PayPal atau Pindahan Bank
  • Produk/perkhidmatan: Elektronik, kecantikan, fesyen, rumah & kediaman, dan banyak lagi
  • Rangkaian: LazAffiliates


3.Malaysia Airlines

3 Program Affiliate Terbaik Di Malaysia Pada 2024

Malaysia Airlines, yang beroperasi di luar Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, adalah syarikat penerbangan utama Malaysia dan salah satu syarikat penerbangan terkemuka Asia, seperti yang diiktiraf oleh World Travel Awards pada 2011.

Mereka mengendalikan armada campuran Boeing dan Airbus serta menyediakan perkhidmatan bertaraf dunia yang telah memberi kami banyak penghormatan di Asia, Australasia, Eropah dan Amerika.

Program Affiliate Malaysia Airlines membolehkan anda memperoleh wang dengan mengiklankan penerbangan dan item Malaysia Airlines di tapak web atau blog anda.

Anda harus mula mencari strategi pemasaran ahli gabungan untuk meningkatkan pendapatan ahli gabungan anda selepas anda meletakkan pautan rujukan kepada artikel anda dan mula menerima komisen.

Cara terbaik untuk melakukan ini ialah dengan memasukkan butang CTA, jadual perbandingan dan paparan produk yang menarik dalam entri blog anda.

  • Kadar komisen: sehingga 2% komisen setiap jualan
  • Tempoh kuki: 3 hari
  • Kaedah pembayaran: PayPal atau Pindahan Bank
  • Produk/perkhidmatan: Penerbangan, hotel dan insurans perjalanan.
  • Rangkaian: Involve Asia



Bolehkah seseorang melakukan pemasaran Affiliate di Malaysia?

Ya, pemasaran Affiliate dibenarkan di Malaysia. Di Malaysia, terdapat beberapa program pemasaran gabungan boleh diakses, termasuk program daripada jenama tempatan dan antarabangsa. Anda sepatutnya mempunyai laman web atau blog yang popular di Malaysia untuk mempromosikan produk niche anda. Pautan ahli gabungan juga boleh dipromosikan melalui media sosial atau pemasaran e-mel.

Berapa banyak pendapatan yang boleh saya jana daripada pemasaran Affiliate di Malaysia?

Anda mungkin menjangka memperoleh antara RM1,000 dan RM50,000 setiap bulan dengan pemasaran Affiliate di Malaysia. Walau bagaimanapun, jumlah yang anda buat sebagai pemasar Affiliate dikaitkan dengan platform yang anda pilih untuk menghubungi individu dan cara komunikasi anda dihantar kepada mereka.

Di mana untuk mempromosikan pautan gabungan di Malaysia?

Untuk memperoleh pendapatan yang besar daripada pemasaran ahli Affiliate, anda mesti mempromosikan pautan ahli Affiliate dengan berhati-hati. Salah satu strategi yang paling cekap untuk mengiklankan pautan ahli Affiliate anda ialah memasukkannya ke dalam entri blog anda.

Selain itu, anda boleh mempromosikan pautan pada podcast atau webinar, menggunakan alat ahli gabungan, menyertakan pautan ahli gabungan dalam e-mel dan surat berita, menyertakannya dalam penerangan video anda dan banyak lagi untuk memperoleh pendapatan tambahan.

Kesimpulan

Malaysia, dengan populasi lebih 30 juta orang, merupakan pasaran yang menarik untuk e-dagang di Asia Tenggara kerana ekonominya yang meningkat pesat dan infrastruktur teknologi digital yang cemerlang. Sektor e-dagang Malaysia berkembang lebih pantas berbanding sebelum ini, dan pengguna dan syarikat Malaysia pantas menyesuaikan diri dengan standard e-dagang baharu.

Memandangkan anda telah mengetahui tentang program Affiliate teratas di Malaysia dan kemungkinan perniagaan e-dagang tempatan, tiba masanya untuk memilih mana yang sesuai untuk kandungan anda. Semak bahawa program ahli Affiliate yang anda pilih menawarkan item atau perkhidmatan yang penonton anda akan berminat untuk membeli.



Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

BACA JUGA!