Kenaikan Jualan Produk Perdana Antara Pengguna Tempatan & Pengiktirafan Dari Perdana Menteri Antara Sebab HUAWEI Mendapat Sokongan Hangat Di Malaysia


Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohammad berkata akan meneruskan penggunaan teknologi HUAWEI sebanyak mungkin dalam Persidangan Ke-25: Masa Depan Asia di Jepun
 
Pada masa yang sama, terdapat satu sumber yang tidak dikenali menunjukkan bahawa produk perdana HUAWEI, siri P30 masih dijual dengan respons yang baik dalam Malaysia. Ia 

menunjukkan bahawa pengguna di Malaysia masih yakin terhadap produk HUAWEI walaupun ketegangan larangan perdagangan di Amerika Syarikat (AS).
 
Selepas pengumuman larangan perdagangan di AS, kebanyakan netizen di Malaysia menunjukkan sokongan terhadap HUAWEI dengan menonjolkan pembelian produk HUAWEI di media sosial. Selain itu, terdapat fenomena di mana pemilik restoran yang menunjukkan sokongan mereka dengan menawarkan diskaun istimewa untuk pengguna HUAWEI serta pekerja HUAWEI.
Menjadi member HUAWEI dengan rasmi. Tidak takut jikalau tiada Google pada masa hadapan
Keluarga HUAWEI, foto cantik dan perkongsian baik.
Tiada Android tiada Google pun tak apa, sebab kita yakin dengan HUAWEI.

Dengan perkara dan berita hangat yang berlaku mengenai HUAWEI, syarikat itu telah mendapat pengiktirafan dari pemimpin Malaysia serta sokongan yang semakin meningkat dikalangan pengguna tempatan. Apakah sebab yang menyebabkan situasi ini terjadi? Mari kita lihat poin berikutnya:
 
Mengapakah Tun Dr Mahathir menyokong HUAWEI?
 
Perdana Menteri Malaysia berkata, HUAWEI mempunyai penyelidikan yang ‘lebih besar daripada seluruh penyelidikan dari Malaysia’. Oleh sebab itu, kita akan mengunakan teknologi ini sebanyak mungkin.
 
“AS tidak boleh menjadi negara yang paling berkuasa selamanya. Kita semua harus menerima hakikat yang kita tidak mungkin menguasai teknologi yang paling canggih selamanya,”
 
Dengan ucapan Tun Dr Mahathir ini, faktor pengiktirafan HUAWEI di Malaysia adalah disebabkan inovasi dan teknologi yang canggih yang dibawakan oleh syarikat itu. 
 
Pengiktirafan yang luas terhadap teknologi 5G
 
HUAWEI menjadi popular di seluruh dunia disebabkan teknologi 5G yang canggih yang dibawakan oleh syarikat tersebut. Baru-baru ini, Perdana Menteri Malaysia menunjukkan minat dan keyakinan terhadap HUAWEI dan teknologi 5G apabila beliau menerima panggilan 5G pertama di Malaysia melalui HUAWEI Mate 20x 5G di Putrajaya.
 
Pada masa ini, HUAWEI telah membuat kontrak dengan 40 bisnes telco di seluruh dunia dengan penggunaan 5G.
Produk yang berada di Hadapan Industri Teknologi

Beberapa bulan yang lalu, HUAWEI telah meperkenalkan 5G telefon pintar pertama yang dapat dilipat, HUAWEI Mate X serta beberapa produk innovasi seperti siri Matebook (https://shop.huawei.com/my/product/huawei-matebook-13) dalam Persidangan MCW 2019. Terdapat spekulasi seperti beberapa penambahbaikkan serta ciri istimewa seperti lens tersembunyi di HUAWEI MateBook X Pro serta fungsi ‘One Hop to Share’ yang dicipta oleh HUAWEI.


Apakah yang meningkatkan keyakinan antara pengguna HUAWEI?

1. Kecermerlangan Dalam Produk 

Selain fungsi P30 seperti zoom 50x, low-light shooting dan ciri istimewa seperti Dual-View Video, ia juga mempunyai design yang unik serta warna yang menakjubkan seperti Amber Sunrise dan Breathing Crystal yang baharu. Klik sini untuk maklumat lanjut:
https://shop.huawei.com/my/product/huawei-p30-pro

2. HUAWEI mempunyai Pelan B supaya pengguna boleh terus menggunakan produk tanpa risau 

Walaupun dengan pengantungan kerjasama antara Google dengan HUAWEI, ia tidak menjejaskan penggunaan produk di pasaran. Selain itu, HUAWEI telah bersiap sedia untuk situasi ni di mana mereka telah menpunyai pelan yang tidak diketahui lagi. Baru-baru ini, Google telah mengeluarkan pernyataan bahawa ia telah mengembalikan HUAWEI Mate 20 Pro ke dalam senarai Android Q test.

3. Khidmat Pelanggan yang Terpuji 

Mana-mana syarikat atau jenama yang memberi tumpuan kepada pengguna akan menawarkan produk yang berkualiti tinggi serta memberikan khidmat pelanggan yang terbaik. Walaupun ketegangan larangan perdagangan dari AS, HUAWEI tidak terjejas dan ia masih memberikan yang terbaik untuk penguna tempatan. HUAWEI telah mengadakan ‘HUAWEI Service Day’ kepada pengguna melalui 11 Pusat Servis yang dipilih. Untuk maklumat lanjut, sila layari https://consumer.huawei.com/my/support/service-day

Dengan larangan perdagangan dari AS, HUAWEI menunjukkan keupayaannya untuk mengendalikan situasi tersebut. Selain itu, ia juga mendapat pengiktirafan dari Perdana Menteri Tun Dr Mahathir terhadap teknologi HUAWEI. Kepercaaan teras HUAWEI bukan sahaja terhadap tawaran teknologi tetapi juga keperluan pengguna dan memberikan yang terbaik untuk mereka. Kepada sesiapa yang berminat dengan produk HUAWEI, anda dialu-alukan mengunjungi HUAWEI Experience Store yang terdekat untuk mencuba produk dan teknologi HUAWEI terbaru yang pasti akan memberikan pengalaman serta perkhidmatan yang terbaik.

Terbaru Lebih lama

BACA JUGA!