WhatsApp akan membawakan warna tema yang lebih segar

 

WhatsApp akan membawakan warna tema yang lebih segar

Pada tahun 2023, WhatsApp mengeluarkan agak banyak kemas kini terkini untuk menambah baik platform mereka, pada tahun 2024 mereka akan mengeluarkan semula kemas kini terbaru yang kini dikatakan boleh menukar tema utama. Ciri baharu ini akan dikeluarkan buat kali pertama pada iOS.

Bagi anda pengguna iOS, terdapat berita menarik daripada WhatsApp yang telah mula menguji ciri tema baharu dalam WhatsApp Beta versi 23.21.1.70, di mana nanti anda boleh menukar warna tema utama kepada beberapa varian warna. Anda boleh menukar tema utama dengan mudah kemudian dengan warna-warna terang.

WhatsApp kemudiannya akan melengkapkan platform mereka dengan sokongan untuk ciri yang mengubah warna tema utama. Maklumat terkini menyatakan bahawa WhatsApp kemudiannya akan mengeluarkan ciri-ciri baharu dengan warna tema seperti hijau, ungu, biru, putih dan juga merah jambu.

WhatsApp akan membawakan warna tema yang lebih segar

Seperti gambar di atas, peningkatan baru ini akan hadir di versi iOS di masa yang akan datang dan kemudian akan dirilis juga di versi Android. Nampaknya memang akan dihadirkan melalui fitur Pengaturan di WhatsApp.

“WhatsApp sedang mengusahakan bahagian baharu di mana pengguna akan dapat memilih warna penjenamaan utama baharu apl itu dalam kemas kini masa hadapan. Anda boleh memilih warna baharu daripada julat lima warna berbeza, membolehkan pengguna mencuba dan mencari warna sempurna yang lebih sesuai dengan pilihan mereka. Dengan menggabungkan ciri penyesuaian, WhatsApp bukan sahaja menangani kebimbangan pengguna yang memilih warna biru lama tetapi juga sejajar dengan trend yang lebih luas untuk menyediakan pengguna dengan lebih kawalan ke atas antara muka aplikasi mereka.” Dipetik daripada WABetaInfo.

Apa yang saya fikirkan tentang WhatsApp ialah syarikat itu mahu memberikan sokongan ciri yang lebih menyeronokkan untuk penggunanya. Setiap pengguna boleh menetapkan warna kegemaran mereka dengan mudah tanpa perlu menggunakan Pihak Ketiga (Pihak Ketiga tidak disokong pada WhatsApp untuk iOS).

Kini ciri ini mungkin akan hadir dalam bahagian Tetapan dan Tema, jadi anda juga mungkin boleh membuat beberapa perubahan pada tema atau Antara Muka Pengguna di WhatsApp. Apa pendapat kamu? Beritahu kami maklum balas anda melalui ruangan komen.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

BACA JUGA!