WhatsApp akan membuat perubahan besar untuk peminat Android

WhatsApp kelihatan bersedia untuk memperkenalkan perubahan baru yang menjadikannya lebih mudah dan lebih jelas untuk menghantar gambar ke kenalan anda.

Perubahan itu adalah untuk pengguna di platform Android, yang bermaksud sesiapa sahaja yang menggunakan telefon yang dibuat oleh Samsung, Huawei, OnePlus atau Sony.

Pada masa ini, jika anda mahu menghantar gambar ke kenalan, anda hanya dapat melihat versi kecil gambar profil mereka.  Walau bagaimanapun, perubahan baru ini membolehkan anda melihat nama penuh orang yang anda mahu menghantar imej itu juga.

Yang harus membatasi jumlah gambar yang memalukan yang dihantar kepada orang yang salah dengan tidak sengaja.

Malangnya, kita tidak tahu apabila berjuta-juta orang yang menggunakan WhatsApp pada telefon Android akan mendapat manfaat daripada perubahan ini.  Menurut laporan, perubahan sedang diuji dalam versi beta aplikasi terbaharu.
WhatsApp adalah aplikasi pemesejan yang paling popular di dunia dan biasanya menyebar kemas kini secara teratur. Ia tidak mungkin lebih daripada beberapa bulan sehingga pengguna Android boleh mula mendapat manfaat daripada perubahan besar ini.

Kita harus menunjukkan bahawa pengguna iPhone mempunyai kaedah pengenalan ini di tempat pada versi WhatsApp mereka untuk beberapa waktu sekarang.

 Baru-baru ini, editor blog WABetaInfo - menumpukan kepada perkembangan WhatsApp - mengkritik aplikasi kerana agak perlahan dalam membangunkan ciri-ciri baru.

Laman tersebut berkata WhatsApp terlalu lambat untuk memperkenalkan fungsi baru apabila dibandingkan dengan pesaingnya.

'Saya tidak faham mengapa mereka begitu perlahan,' tulis laman tersebut. 'Saya faham bahawa ciri mesti dibangunkan dengan teliti, kerana WhatsApp adalah aplikasi yang sangat terkenal. Tetapi, sebagai contoh, saya fikir: "Mengapa Telegram begitu pantas dengan ciri-ciri?" '

Jawatan itu kemudiannya mencadangkan bahawa WhatsApp, yang dimiliki oleh Facebook, tidak kelihatan berminat dengan komuniti setia pengikutnya.
Salah satu perkara yang dibuat dalam artikel itu ialah Mod Mod, yang pada asalnya muncul pada tahun 2018, masih belum datang ke aplikasinya. Walaupun hampir setiap platform lain mengamalkannya sekarang.

 Namun, sekurang-kurangnya pengguna Android kini dapat melihat siapa mereka menghantar gambar mereka.
Terbaru Lebih lama

BACA JUGA!